Loading

Our Thinking.

Multichannel software van Netblue is van groot belang voor retailers die meerdere kanalen gebruiken voor het verkopen van producten of diensten. Bij meerdere kanalen moet je denken aan een retailer die een fysieke winkel in de winkelstraat heeft en een online webshop op het internet aanbiedt. Tegenwoordig zijn retailers namelijk niet uitsluitend via één kanaal te bereiken.

Het nut van multichannel software is het aanbieden van één ervaring voor de klant. Wanneer de klant zich in de fysieke winkel in de winkelstraat bevindt en een kledingstuk vindt dat niet in de juiste maat beschikbaar is, zou het scannen van de barcode deze klant naar de website kunnen leiden. De klant kan bij wijze van spreken het kledingstuk online in de juiste maat bestellen, terwijl de klant zich nog steeds in de fysieke winkel bevindt. Multichannel software is ook nuttig voor retailers die het mogelijk willen maken dat klanten online kunnen zien hoeveel voorraad er van een bepaald product, bijvoorbeeld een kookboek, in de fysieke winkel is. Zo hoeft de klant die het product graag in de fysieke winkel koopt niet mis te grijpen.

Multichannel software maakt het dus mogelijk om de klant te doen denken dat deze meerdere kanalen volledig geïntegreerd zijn. De ervaring van de klant wordt enorm gestimuleerd wanneer alle kanalen optimaal met elkaar zijn verbonden. Als de klant geen moeite hoeft te doen om van het één naar het ander te switchen, levert dit alleen maar blije mensen op. Ze zullen jouw retail promoten en sneller terugkeren, of dit nu online is of in de fysieke winkel.

Technisch gezien kan het aanbieden van meerdere kanalen voor de retailer wel uitdagingen met zich meebrengen. Er zijn namelijk veel softwarepakketten op de markt die ieder iets mogelijk maken, maar deze moeten allemaal aan elkaar worden verbonden. Multichannel software van Netblue zorgt er juist voor dat er één systeem is voor het bedienen van alle kanalen die de retailer gebruikt.

Multichannel software van Netblue kan worden ontworpen voor elk individueel vraagstuk. Het maakt daardoor niet uit wat je doet of verkoopt, en waarvoor je de software wilt inzetten. De multichannel software lost alle problemen voor klanten rondom verkoop via meerdere kanalen op. Denk hierbij aan klanten die online aangekochte producten in de winkel komen retourneren of klanten die de factuur van producten uit de fysieke winkel per mail willen ontvangen. Natuurlijk is er nog veel meer mogelijk. Je kunt ook Software as a Service (Saas) afnemen, bijvoorbeeld om meerdere online webwinkels runnen. Netblue zorgt er altijd voor dat de software volledig is afgestemd op jouw wensen en die van de klant.

Dankzij multichannel software worden dus alle kanalen die nodig zijn voor verkoop en managen geïntegreerd. De online webshop, de fysieke winkel, de database met producten en de sociale media, alles wordt met elkaar verbonden. De retailer heeft inzicht in al deze kanalen met één duidelijk dashboard. Dat scheelt enorm veel tijd die je ook in andere nuttige zaken rondom de winkel kunt steken.

Wanneer alle kanalen met elkaar zijn verbonden en de retailer dit eenvoudig in de gaten kan houden, is het ook mogelijk om extra verkopen te genereren via al deze verschillende kanalen. Zo doen potentiële klanten tegenwoordig erg veel inspiratie op via sociale media of prijsvergelijkingswebsites. Als de informatie die op deze kanalen beschikbaar is, volledig klopt met de andere kanalen en de database met producten, dan volgen er geen teleurgestelde klanten.

Klanten worden overal beïnvloed, zowel online als offline. Met multichannel software van Netblue zorg je er als retailer voor dat jij deze invloed zelf in de hand houdt en de klant een enorm fijne winkelervaring biedt.

Let's Talk?

Let’s make something awesome togheter