Loading

Our Thinking.

Het is tegenwoordig de perfecte manier om met een bedrijf in contact te komen: een berichtje sturen via social media. In de laatste jaren heeft de social media webcare de traditionele klantenservice overgenomen. Mensen bellen niet altijd meer wanneer ze een vraag of klacht hebben, maar ze plaatsen juist zonder moeite iets op social media. Of dit nu op Twitter, Facebook, YouTube, LinkedIn of Instagram is. Jij moet daar als bedrijf natuurlijk meteen op inspelen.

Met een goede social media webcare kun je als bedrijf zijnde constant in de gaten houden wat klanten of potentiële klanten over jouw product of dienst te melden hebben. Het wordt steeds belangrijker om hier actief op te reageren. Ook worden antwoorden met veel humor zeer gewaardeerd. Actief zijn en met humor reageren is erg belangrijk, want iedereen kan zien dat iemand een klacht of vraag heeft en hoe hierop wordt gereageerd. Dit kan er zelfs voor zorgen dat potentiële klanten het gevoel krijgen dat ze bij jouw bedrijf goed geholpen worden, en dat zij daardoor daadwerkelijk klant worden. Of het tegenovergestelde kan gebeuren als jij niet de juiste social media webcare software gebruikt.

Het bijhouden van social media webcare lijkt in eerste instantie heel veel werk te zijn. Gelukkig kan Netblue helpen met het bouwen van software die helemaal is afgestemd op jouw wensen. Een belangrijk aspect van software voor social media webcare is dat medewerkers van de klantenservice in één omgeving alle berichten op alle social media moeten kunnen lezen. Dit scheelt heel veel tijd, waardoor klanten uiteindelijk weer sneller geholpen kunnen worden.

Ook kan software voor social media webcare helpen met het bijhouden van wat er over jouw bedrijf, product of dienst wordt geschreven op het internet. Doordat je dit niet zelf handmatig hoeft op te zoeken, kun je als bedrijf hier meteen op inspelen en ervoor zorgen dat je reputatie niet teveel wordt aangetast. En je kunt met software van Netblue natuurlijk ook regelen dat social media berichten worden geplaatst. Dat is extra handig wanneer je online campagnes wilt publiceren op meerdere kanalen.

Met social media webcare software van Netblue ben je dus constant op de hoogte van alle online informatie over jouw bedrijf. Je kunt hier heel gemakkelijk met meerdere medewerkers aan werken, waardoor er nog sneller kan worden gereageerd op vragen of klachten. Zij kunnen ook erg specifieke vragen eenvoudig doorsturen naar de teams die hierover gaan, bijvoorbeeld technische vragen.

Een social media webcare is voor ieder bedrijf weggelegd. Grote bedrijven kunnen veel medewerkers inzetten om de klanten te woord te staan, terwijl de iets kleinere bedrijven volstaan met één persoon. Hoe groot of klein jouw bedrijf ook is, Netblue zorgt ervoor dat passende social media webcare software veel werk uit handen zal nemen en jij je kan focussen op het meest belangrijke deel: de klant tevreden houden.

Let's Talk?

Let’s make something awesome togheter